Assalamualaikum..
Aku sengaja tulis entry macam ni malam- malam ni. Bagi saspen sikit r an.Padahal aku jugak yang takot nak
gi tandas sorang- sorang. Ok sape rase dia penakut jangan bace malam- malam, bace siang je ye. Ok, tak
nak merapu lebih panjang lagi, kite teruskan ke agenda asal. Entry kali ni nak cite pasal HANTU.
gi tandas sorang- sorang. Ok sape rase dia penakut jangan bace malam- malam, bace siang je ye. Ok, tak
nak merapu lebih panjang lagi, kite teruskan ke agenda asal. Entry kali ni nak cite pasal HANTU.
5 tahun aku tinggal kat asrama macam- macam jenis cite pasal hantu aku dengar. Tiap- tiap taun ade je cite hantu yang baru..hahaha
Bila aku cite kat membe aku, dorang mesti cakap " ala, sekolah asrama semua ade hantu"
ye ke?ish...ok, meh sini aku nak cite antare cerita-cerita hantu versi asrama aku..
CERITA 1
Dulu kat sekolah aku, patung- patung bear ni tak leh bawak. Kalau nak bawak pun yang kecik je. Besar
keychain buat sangkut kat beg. Kalau nak buat peluk ni jangan harap la. Tiba je waktu spotcheck, prefect-
prefect yang gila kuasa akan rampas sume bear- bear korang tuh. Kitorang tak puas hati r pehal tak boleh
bawak pulak ni. Rupenye ade cerita di sebalik tabir. Dulu2, tak taw r bile an...kat level bawah sekali hostel
aku nih ade store beg sebelah ngn toilet. Pastu satu malam tu ade la sorang nih gi toilet sorang2, takdek r
malam. Tibe- tibe die dengar sore dalam storebeg tuh. Ushar punye ushar, nampak sume bear- bear tengah
kumpul kat situ cam ade meeting r..hehehe*gelak takut..Sebab tu la tak boleh bawak bear besar- besar.
keychain buat sangkut kat beg. Kalau nak buat peluk ni jangan harap la. Tiba je waktu spotcheck, prefect-
prefect yang gila kuasa akan rampas sume bear- bear korang tuh. Kitorang tak puas hati r pehal tak boleh
bawak pulak ni. Rupenye ade cerita di sebalik tabir. Dulu2, tak taw r bile an...kat level bawah sekali hostel
aku nih ade store beg sebelah ngn toilet. Pastu satu malam tu ade la sorang nih gi toilet sorang2, takdek r
malam. Tibe- tibe die dengar sore dalam storebeg tuh. Ushar punye ushar, nampak sume bear- bear tengah
kumpul kat situ cam ade meeting r..hehehe*gelak takut..Sebab tu la tak boleh bawak bear besar- besar.
CERITA 2
Time kat sekolah dulu antara tempat yang ditakuti bila waktu malam ialah bawah tangga. Asrama aku ade
tangga depan ngan tangga belakang. Orang takut bawah tangga yang belakang ni maybe sebab orang jarang
lalu kat situ. Lagipun kat situ gelap pastu dekat ngan toilet. Toilet selalu dikaitkan ngan hantu ke? Pastu bila da
takut macam- macam cerita la keluar, ada yang pernah nampak mak cik tua la kat situ, nmpak blablabla.
Aku tak taw la betol ke tak sekadar dengar je untuk menakutkan diri sendiri..kahkahkah
CERITA 3
Penah dengar hantu loker? maybe nama lain tapi hantu ni femes kat asrama ye. Kalau membe aku cite sal
hantu asrama die mesti ade nyela hantu loker ni. Hantu orang describe die macam ni...rambut panjang, pakai
baju wane putih,duduk atas loker sambil goyang- goyang kaki, muka tak nampak sebab tutup rambut. Hantu
akan datang time orang nak tido pastu kire orang tido. Contohnye macam ni.." 1, 2, 3 dah tidur, 4 pura- pura
tidur..hekhekhek". Agak- agak kalau korang jadi orang ke-4 takut tak?haha..
CERITA 4
Ok, yang ni last story ye. Yang ni bukan pasal hantu la sangat tapi pasal histeria. Histeria sangat popular kat
asrama sampai ada orang wat filem ok..huhu. Sepanjang aku kat sekolah boleh kata tiap tahun ada kes
histeria. Ada yang besar- besaran, ada yang kecil-kecilan je. Tapi alhamdulillah aku tak pernah kena lagi.
Kalau boleh jauhkan la dari semua tu. Ada satu kes tu, dekat surau pun histeria. Bila dah out of control, yang
tak terlibat tu diarahkan keluar dari surau pastu pegi kelas terus sebab after tu ada prep malam. Malam tu
student pompuan gi kelas pakai telekung. Tak pernah dibuat orang. Tapi kadang- kadang ada yang scary,
ada jugak yang tak masuk akal.
gambar baby ni tiada kaitan ngan hantu..comel kan? sesuai unttuk hilangkan ketakutan..haha
p/s: entry ni sebenarnya aku buat malam tadi. Tapi aku rasa nanti aku mesti takut aku nak gi toilet jadi aku save pastu sambung tulis pagi ni.*penakut rupenye aku ni..

1 comment:
seyes tak takut langsung!~haha,..mungkin kne ta,mbah sound effect kot?haha
Post a Comment