Assalamualaikum and Hi!
#winkwink ;)
Rajin pulak budak ni update blog kan? tengah ada mood lagi boleh la. hehe. Nak share resepi ni, walaupun ambik resepi kat google, tapi aku dah try tau. Tengok bawah untuk resepi sebab tittew malas tulis panjang panjang. hewhew
Bahan-bahan kek coklat :
250gm butter 3/4 cawan gula
4 biji telur 2 cawan tepung gandum
3/4 cawan serbuk koko
1 cawan air atau susu cair
Bahan-bahan coklat cair atau topping :
1 sudu marjerin
2-3 sudu susu pekat manis
2-3 sudu serbuk koko sedikit air
~ Cara buat kek coklat:
~ Cara buat coklat cair untuk topping:
1. Cairkan 1 sudu marjerin.
2. Masukkan susu pekat manis dan serbuk koko
3. Tambahkan sedikit air supaya tidak terlalu pekat
250gm butter 3/4 cawan gula
4 biji telur 2 cawan tepung gandum
3/4 cawan serbuk koko
1 cawan air atau susu cair
Bahan-bahan coklat cair atau topping :
1 sudu marjerin
2-3 sudu susu pekat manis
2-3 sudu serbuk koko sedikit air
~ Cara buat kek coklat:
1. Bancuh serbuk koko dan air atau susu cair.
2. Pukul butter dan tambah gula sehingga kembang.
3. Masukkan telur sebiji demi sebiji. pukul lagi.
4. Masukkan tepung gandum selang-seli dengan bancuhan
kek tadi sambil terus memukul.
5. Kukus 45 minit.
~ Cara buat coklat cair untuk topping:
1. Cairkan 1 sudu marjerin.
2. Masukkan susu pekat manis dan serbuk koko
3. Tambahkan sedikit air supaya tidak terlalu pekat
Resepi: credit to google
Hasilnyaaaaaa.....jeng jeng jeng
Ini bukan gambar dari google ye.. hehe
p/s : selamat mencuba!
Important message : Zakiaq, terliuq tak? hehehe :p