Sunday, February 27, 2011

Kecik-kecik dulu...

Assalamualaikum..


Hai, saya nini..saye pemalu orangnye..*winkwink..




Zaman kanak- kanak....


Malunyerr...(^_^)



 Malu lagi..:(


So clumsy kan?haha..tapi tu kecik- kecik dulu..


 Sekarang dah pakai kasut lain sebelah..haha
Tapi masih jatuh lagi kadang- kadang.. :D




Kisah Cinta saya..( bukan saye, kawan saye..)




=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=


Dia tak suke saye.....:(


Tapi tu dulu....masa kecik- kecik..Kenangan...;)




Sekarang saya dah bahagie...<3 <3 <3
 








hehe..


Saturday, February 26, 2011

Playing with my webbie..


Assalamualaikum..

Petang tadi bangun tido je tengok-tengok aku tinggal sorang..sob3..

Ape lagi, cergas r bangun solat sume..pastu tak taw nak watpe..

 On webcam, pilih shawl, snap gambar. Gigih aku pilih cardigan yang matching ngan shawl..haha








  geli lak rasa bile tengok gambar ni..haha





bajet minah arab..(^_^)
p/s: fokus kat gelang aku tu..haha*winkwink







sekian..

Cupcake- kek cawan


Assalamualaikum


kelmarin aku tempah cupcake, then semalam da dpt.. So, aku nak update blog pasal cupcake la. Sedikit info pasal cupcake:

" Kek cawan (cupcake, fairy cake) ialah kek kecil yang disediakan untuk seorang dan biasanya 

diletakkan dalam cawan kertas. Seperti kek besar yang lainya, aising dan lain-lain hiasan, seperti taburan diletakkan bersama kek.

Kek ini selalunya disediakan semasa berlangsungnya suatu sambutan, seperti majlis hari jadi.

Kek cawan adalah pilihan mudah bagi kek kerana ia tidak memerlukan pinggan, perkakasan, 

atau membahagikanya kepada beberapa bahagian kerana saiznya yang agak kecil. Kek cawan yang pertama, dicipta pada awal tahun 1800-an."


comel kan?huhu


  ada 4 semuanya..i bagi kat bf aku, 2 lagi i give to my bestie..ATEN ngan OPIE..




ganbar dari fb dak ATEN..

Layan cuppycake song ni dulu..lagu yang sangat kiut bagi aku..huhu



You're my Honeybunch, Sugarplum
Pumpy-umpy-umpkin, You're my Sweetie Pie
You're my Cuppycake, Gumdrop
Snoogums-Boogums, You're the Apple of my Eye

And I love you so and I want you to know
That I'll always be right here
And I love to sing sweet songs to you
Because you are so dear


Friday, February 25, 2011

Cerita Hantu


Assalamualaikum..

Aku sengaja tulis entry macam ni malam- malam ni. Bagi saspen sikit r an.Padahal aku jugak yang takot nak

gi tandas sorang- sorang. Ok sape rase dia penakut jangan bace malam- malam, bace siang je ye. Ok, tak

nak merapu lebih panjang lagi, kite teruskan ke agenda asal. Entry kali ni nak cite pasal HANTU.

5 tahun aku tinggal kat asrama macam- macam jenis cite pasal hantu aku dengar. Tiap- tiap taun ade je cite hantu yang baru..hahaha

Bila aku cite kat membe aku, dorang mesti cakap " ala, sekolah asrama semua ade hantu"

ye ke?ish...ok, meh sini aku nak cite antare cerita-cerita hantu versi asrama aku..

CERITA 1

Dulu kat sekolah aku, patung- patung bear ni tak leh bawak. Kalau nak bawak pun yang kecik je. Besar

keychain buat sangkut kat beg. Kalau nak buat peluk ni jangan harap la. Tiba je waktu spotcheck, prefect-

prefect yang gila kuasa akan rampas sume bear- bear korang tuh. Kitorang tak puas hati r pehal tak boleh

bawak pulak ni. Rupenye ade cerita di sebalik tabir. Dulu2, tak taw r bile an...kat level bawah sekali hostel

aku nih ade store beg sebelah ngn toilet. Pastu satu malam tu ade la sorang nih gi toilet sorang2, takdek r

malam. Tibe- tibe die dengar sore dalam storebeg tuh. Ushar punye ushar, nampak sume bear- bear tengah

kumpul kat situ cam ade meeting r..hehehe*gelak takut..Sebab tu la tak boleh bawak bear besar- besar.


CERITA 2


Time kat sekolah dulu antara tempat yang ditakuti bila waktu malam ialah bawah tangga. Asrama aku ade

tangga depan ngan tangga belakang. Orang takut bawah tangga yang belakang ni maybe sebab orang jarang 

lalu kat situ. Lagipun kat situ gelap pastu dekat ngan toilet. Toilet selalu dikaitkan ngan hantu ke? Pastu bila da

takut macam- macam cerita la keluar, ada yang pernah nampak mak cik tua la kat situ, nmpak blablabla. 

Aku tak taw la betol ke tak sekadar dengar je untuk menakutkan diri sendiri..kahkahkah


CERITA 3

Penah dengar hantu loker? maybe nama lain tapi hantu ni femes kat asrama ye. Kalau membe aku cite sal 

hantu asrama die mesti ade nyela hantu loker ni. Hantu orang describe die macam ni...rambut panjang, pakai 

baju wane putih,duduk atas loker sambil goyang- goyang kaki, muka tak nampak sebab tutup rambut. Hantu 

akan datang time orang nak tido pastu kire orang tido. Contohnye macam ni.." 1, 2, 3 dah tidur, 4 pura- pura 

tidur..hekhekhek". Agak- agak kalau korang jadi orang ke-4 takut tak?haha..


CERITA 4
Ok, yang ni last story ye. Yang ni bukan pasal hantu la sangat tapi pasal histeria. Histeria sangat popular kat 

asrama sampai ada orang wat filem ok..huhu. Sepanjang aku kat sekolah boleh kata tiap tahun ada kes 

histeria. Ada yang besar- besaran, ada yang kecil-kecilan je. Tapi alhamdulillah aku tak pernah kena lagi. 

Kalau boleh jauhkan la dari semua tu. Ada satu kes tu, dekat surau pun histeria. Bila dah out of control, yang 

tak terlibat tu diarahkan keluar dari surau pastu pegi kelas terus sebab after tu ada prep malam. Malam tu 

student pompuan gi kelas pakai telekung. Tak pernah dibuat orang. Tapi kadang- kadang ada yang scary, 

ada jugak yang tak masuk akal.



  gambar baby ni tiada kaitan ngan hantu..comel kan? sesuai unttuk hilangkan ketakutan..haha



p/s: entry ni sebenarnya aku buat malam tadi. Tapi aku rasa nanti aku mesti takut aku nak gi toilet jadi aku save pastu sambung tulis pagi ni.*penakut rupenye aku ni..

Monday, February 21, 2011

Tips Nak Pilih/ Beli Inner..


Assalamualaikum..


Jam telah menunjukkan pukul 1 pagi. So, aku nak taip laju- laju sebab aku nak tido. Tapi tangan gatal nak update sebab besok dah ari Isnin. Komfem- komfem aku tak update blog seminggu..huhu. Ok, kite kembali ke topik asal kita pasal petua nak pilih inner. Sekarang ramai dah aku tengok ikut trend pakai inner nih. Inner tudung ye bukan inner baju. Aku pun pakai gak la kan sampai tudung bawal aku pun dah jarang sentuh. Kesian die..hehe

Macam yang aku review pasal inner yang aku beli kat entry yang kat SINI. Ade jugak orang komen tanya inner ape, inner cotton tak boleh nak bentuk..blablabla..Jadi kat sini nak bagitaw macam mane nak pilih inner yang elok.Untuk inner cotton biasa yang tak ade awning, pilih kain yang tebal kalau nipis nanti die lembik pastu susah nak bentuk. Sebab tu die tak menjadi. Macam yang kita taw, nak bagi muncung kena tetas inner tu kan,tapi kalau terbeli kain yang lembik, korang tetas sampai abes pon still tak menjadi lagi. So, hati- hati kalau beli inner ye nanti membazir je sebab tak boleh pakai. 
Ada jugak inner yang cotton die kurang berkualiti, means die senang kedut. Yang ni pon tak best jugak sebab kalau pakai nanti die nampak macam -macam jenis garisan kat depan tu. Aku pernah terbeli inner macam ni time mula- mula nak try beli dulu. Make sure kain inner tu bukan jenis yang senang kedut. Kalau inner cotton yang best korang basuh pun tak kedut.


Kalau korang beli yang berawning pulak, pilih kain yang tak lembut sangat. Kadang- kadang yang jenis macam ni, kain die lembut giler, so kalau pakai nanti maybe longgar and tak selesa bile pakai. Lepas tu tengok bahagian awning die, pilih awning yang tebal sikit. Supaya nanti selesa and die sentiasa terbentuk.


 ini inner biasa..


Macam yang entry pasal inner sebelum ni,yang link kat atas tu. Inner tu aku beli online.Tapi material die dari kain jersey not cotton. Inner yang ni tak yah tetas2 dah. Kalau nak beli bileh cari link die kat entry tu.



 material inner dari jersey.



Short message: bagi sape- sape yang bentuk muke agak bulat or lebar aku suggest inner yang berawning. Kadang aku pun pakai yang ade awning jugak. Tapi even pakai yang awning aku tetap tetas sikit kat belakang. Maybe sebab aku rasa selesa macam tu or dah terbiasa main tetas- tetas nih..haha

inner ni aku tetas sikit kat belakang die..



p/s: ok yang tu je..bubye..salam..nite..sleep tight..jumpa lagi minggu depan..haha..nak blogwalking jap sebelum tido..huhu








Sunday, February 20, 2011

I love shopping..


Assalamualaikum..

Hari ni hari Ahad. Semalam hari sabtu. Hari minggu macam ni memang sentiasa ditunggu- tunggu oleh student macam aku ni..Tambah- tambah bila hari biasa yang dibebani dengan assigment yang macam tak nak bagi rehat langsung. Aku kalau hujung minggu macam ni suka keluar. Tak kisah la dating ke, kuar ngan member ke. Semalam aku pergi Keluang sebab selama ni asyik gi BP @ Batu Pahat je..


Aku pergi ngan classmate aku 4 orang naik kete. Kitorang pergi Kluang Mall. Bile da pergi tempat baru confirm la aku shoping kan. Semalam aku beli 2 helai baju, bantal bentuk butter fly yang sangat colourful, beg wane kuning, dengan benda ape ntah lagi..



ni la bantal tu..i like!*tangan kat bahu..haha



 saya pakai inner baru keluar semalam..hehe








Sekarang nak cite pasal shoping. Kalau sebut shopping je mesti kaitkan ngan gurl. Macam la laki tak shopping kan..huhu. Ok, aku suka shopping bila perlu, kalau tak perlu pun aku shopping jugak. Kalau keluar dapat beli satu baju pon aku da puas. Rasa happy taw tak? rasa cam hilang la sikit masalah. aku pernah dengar satu phrase ni " shopping is a good theraphy for stress ". Aku tak ingat la dengar kat mane kan. Kalau salah sori la ye. Back to pasal shopping tadi, aku akan hepi giler bile dapat beli ape yang aku nak. Contoh macam jumpe baju yang memang aku cari+ cantik + murah, perghhh memang aku beli la. Pastu rasa bahagia seminggu..haha. Kalau balik dari shopping pulak tak sabar nak tengok balik ape yang aku beli tadi, pastu kira bape banyak abes duit ari ni. Kalau budget terlajak ( memang tak pernah tak terlajak pon..huhu), mula la pikir minggu ni kena makan nasi ngan telur je sebab nak jimat..haha



 Tapi kadang- kadang risau jugak, rase macam aku boros jek..hehe.Tapi tak pelah, janji stress aku hilang sekejap sebab lepas bahagia seminggu tu die akan datang cari aku balik..haha. One message from me, kalau keluar jangan bawak duit banyak- banyak, nanti korang akan membeli dengan banyak..huhu. Kad ATM pun tak yah bawak.haha


Friday, February 18, 2011

Confident Level


Assalamualaikum..








Sape rase die ada confident level yang tinggi? or have u feel nervous, berpeluh, pucat, blur and blablabla bila kite kena face others, contohnya macam korang kena bagi speech in front of others, presentation kat kelas or individual oral. Semua orang akan mengalami syndrome stage bila berhadapan dengan perkara macam ni. Aku pon tergolong jugak la. Time ni la nak sakit perut, yang lapar jadi kenyang sebab takut punye pasal.

Masa kat sekolah dulu, kalau masuk pape competition aku mesti cuak giler- giler punye. Dari malam sebelum tu memang tak boleh nak tido. Cikgu aku mesti nasihat aku " ala awak buat tak tau je, anggap la dorang tu tak taw pape or anggap dorang tu bukan manusia"...Ala masalahnya dorang tu manusia, aku imagine macam mane sekali pon tetap nampak macam manusia..hahaha..Ingat ye petua kat sini, imagine audience bukan manusia..

Aku pernah masuk pertandingan bercerita dulu, aku nervous giler sampai aku lupe cite tu and aku TERtinggal satu part tu, pastu part yang tertinggal tu aku bawak ke depan..hahaha..bantai jek..


Ok.disebabkan petua cikgu aku tu tak berapa nak menjadi kat aku, aku pun buat la petua sendiri. Time atas stage jangan pandang audience. Korang pandang la atas ke, mane- mane ke..hahaha. Jadi la juling sekejap..Kalau rasa berguna tiru la kau..hehe

Selain confident untuk face dengan orang lain, kite kena ada confident dengan diri sendiri. Kalau dengan diri sendiri pun tak dek, macam mane nak face dengan orang lain kan.

Masa aku kat secondary school dulu, time English subject kan my teacher pernah tanye kelas aku " when u look inside the mirror, have u ever think that u are pretty or handsome?" Mula-mula tu memang tak dek sape la nak ngaku kan, maklum la takut kena boo.*ni pun masalah tak confident ni..hehe

Then, my teacher cakap lagi,"who's never think like that, something wrong with him/her". Ape lagi, semua r gelabah angkat tangan..haha..Teacher aku cakap, bagi orang yang normal die akan terfikir macam tu even once. Itu maksudnya seseorang tu ada confident dalam diri die. Kalau korang tak dek confident langsung, mesti tak nak keluar rumah sebab tak yakin dengan diri sendiri nak jumpe orang, semua tak kena kat orang macam ni baju.bentuk badan, cara jalan and blablabla....Someone yang tak pernah fikir die cantik or hemsem ni ada masalah dalam diri die. So, u need to see the doctor..haha..






But having too much confident in urself pun masalah jugak, nanti die rase dia je yang betul orang lain salah.  Dia la la yang cantik, yang paling hensem kat dunia ni. Pastu tak nak dengar orang lain nasihat coz dia rasa die betol and he's the best, so why he should listen to others? Orang macam ni jangan layan. Orang macam ni pon kene pegi jumpe doktor jugak..haha

So, korang kategori yang mane? no confident at all, less confident, confident or overrr confident? ceciter...ceciter...haha





Wednesday, February 16, 2011

Short Message


Assalamualaikum..

Ini  entry laju- laju..jadi aku kena taip laju-laju..hehe..Korang pun kena baca laju- laju jugak k..Kat sini nak cakap yang minggu ni aku sangat busy jadi tak dek masa nak bukak blog, reply blogwalking sume- sume tu..So, sape- sape yang follow tinggal link kat shoutbox ye. Nanti kalau aku dah tak busy aku follow balik..tq..( ^_^ )




Tuesday, February 15, 2011

Saya Ada Inner Baru


Assalamualaikum..

Sem ni aku agak busy sikit, so jarang la dah nk update blog. Assignment bersepah nak kena hantar. Aku boleh update hujung minggu or hari cuti umum macam hari ni je. Sebelum merepek lebih jauh lagi, aku nak wish Salam Maulidur Rasul buat semua umat Islam. Aku rindu nak berarak  macam zaman sekolah dulu..: (

Baiklah, kita teruskan ke agenda asal ye. Seperti yang aku ada uar-uarkan kat entry sebelum ni, aku kata aku ade inner baru kan..hehe.. Ni nak tunjuk la ni inner baru aku..


jengjengjeng.....

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=







aku guna webcam..kualiti gambar tak elok sangat..


Inner ni best sebab kain die sejuk and kalau pakai tak melekap kat kepala. aku beli inner ni online. Kalu nak beli boleh pegi kat sini ayunar.biz .Kaler pon boleh beli sendiri..huhu...


Ok, aku nak lari topik sikit. Aku baru jumpe software edit gambar yang tambah makeup kat muka. Sebab tu kalau tengok gambar kat atas tu macam make up cket..hahaha. Padahal make up maya je..





before

after



p/s: bubye..tak tau bile lagi nak update..( ^_^ )















Friday, February 11, 2011

Tentang GF Anda..


Assalamualaikum..


Ini entry untuk siape- siape sahaja yang tengah kapel di luar sane. Sape yang baru tengah usha-usha, teruskan 

mengusha. Sape yang baru putus tu jangan sedih, kumbang bukan sekor, bunga pulak bukan sekuntum. 

Belambak agi kat luar tu. Tapi masalahnye yang sekuntum/sekor tu jela yang korang nak kan?hahaha...sabar..

Sape- sape yang kat luar sane yang taknak kapel/ tak suke kapel ni/ masih single, takpe korang rilek je 

ye..hehe..Ok, maafkan aku sebab banyak merapu, kita terus ke agenda asal kita. Pernah tak rasa bosan/ 

rimas/ marah ngan GF korang? Ish, tak baik taw. Sian die..hehehe





Caring@ merimaskan

  • Kadang- kadang kalau BF tengah lepak ngan membe2 laki die, GF akan hantar mesej tanye kat mane, watpe, lepak ngan sape, balik pukul berapa..bla bla bla..Bagi BFnye, sangat merimaskan. Banyak sangat tanye tapi bagi GFnye, die just caring pasal BFnye. So, akan berlaku salah faham. Actually, GF bukan saje2 je nak tanye BF, bukan saje2 nak rimaskan BF tapi sebab risau. Risau sebab SAYANG. So, BF janagan la marah2 ye. Kalau jadi macam tu, maknenye GF korang sayang kat korang. Kalau rimas cakap la elok- elok...:)


Sensitif@ mengade- ngade

  • GF jugak seorang manusia yang sensitif, bukan GF je tapi BF pun same jugak tapi sekarang ni aku nak cakap pasal GF. Kalau GF merajuk, sebenarnya die nak BF pujuk. Saje la nak ngade- ngade sikit..haha..Tapi BF tak paham,wat bodoh je. Dari merajuk jadi marah,lepas marah gaduh..Pasni BF sila pujok GF anda kalau diorang merajuk ye..dieorang?ade banyak ke?haha..



Understanding

  • GF mesti nak jadi GF mithali kat BF die kan. Sebagai contoh, BF ni busy kerja waktu siang jadinye malam je la yang ade nak contact-contact lepas rindu kan. GF akan cakap macam ni untuk menunjukkan die seorang yang understanding..." u mesti ngantok+ penat kan?pegi la tido..i ok je..". Tapi sebenarnya, GF nak korang teman die lagi. Malangnya BF tak faham dan terus tido dengan lena dibuai mimpi indah meninggalkan GF dengan perasaan terkilan...hehehe



Ok.tu je kot yang aku rase untuk entry ni. kalau aku rasa ada lagi nanti aku tambah. Entry ni ape yang aku rasa. Kalau salah jangan nak marah pulak. Eh, asal ko nak marah pulak..ni kan blog aku bukan blog kau..haha



p/s: aku ade inner baru yang best+ cantik..hahaha..nanti aku tunjuk ye..bubbye..( ^ _ ^ )

Monday, February 7, 2011

Contest Kami Pose Comey..:)

Thanks to izyan sebab tag aku untuk join contest ni. First time ni join contest...





segala terma dan syarat pertandingan boleh tengok kat  SINI ye..


Ni gambar yang dipilih untuk contest ni..






KENAPA SAYA JOIN CONTEST NI?

Saya join contest ni sebab saya rase gambar ni sangat comel kerana kawan- kawan saya semua comel..I like!!

Rakan-rakan yang di tag:

tengok kat shoutbox..

Dah siappp!!


p/s: hadiah lumayan beb..haha


Saturday, February 5, 2011

Bile bosan.........


Assalamualaikum...


Bile bosan, aku tak taw nak watpe...
Bile bosan, datang perasaan syok sendiri...
Bile bosan, aku suke snap gmbar sendiri gune webbie...
Bile bosan, aku edit gambar sendiri..


Hahahahaha...*giler ke ape

Maka terhasil la entry syok sendiri...plus++ gambar sendiri..









*inner je yang bertukar..hehe
aku bosan ni..nak study tak dek mood..tapi test berlambak minggu depan. Macam mane ni..


p/s: harap aku ade mood nak study jap agi..AMIN..

Friday, February 4, 2011

HEADER BARU..


Assalamualaikum..





Nampak tak header baru aku tu?nampak?hehe..tetibe rase nk header an..ok, kalau nak tempah, gi je kat blog  Myra ni ye..die ambik tempahan wat header blog..aku ni buat kat die gak r..harga berpatutan..
papepon pegi terjah blog die ek..hehe

p/s: tata

Wednesday, February 2, 2011

MALAS LETAK TAJUK..



Assalamualaikum..

Ini entry penuh emosi..jadi sile bace dengan penuh emosi..

Sumber: kisah benar yang diceritakan oleh Timah ( bukan nama sebenar)..hehe*emosi k..anggap entry ni luahan hati Timah ye..





macam yang kita tengok sekarang kan..fenomena pemakaian shawl di kalangan gadis-gadis 

semakin berleluasa. Penjualan shawl pon makin lame makin banyak. Shawl pon makin banyak 

jenis..shawl anting-anting ade, manik-manik,kedut-kedut...Macam- macam la kan. Kalau tengok 

pon juling mata tak taw pilih yang mane.

Timah ni pon teringin la nak try pakai shawl kan..Sape tak nak..gadis-gadis sekarang pon da ramai 

yang pakai..Timah try pakai yang biase dulu pastu rase selesa.Yela kan, senang je pakai shawl 

ni..jimat masa, tak yah iron. Aku pon tak iron shawl aku. Pastu Timah try pulak shawl lain, macam 

yang ade kat pasarng sekarang ni..Pastu da mule la ade orang yang pandang pelik kan..pandang 

pelik sebab nampak lain@ cantik daripada biase takpe la jugak kan..ni pandang jelik..korang taw 

kan pandang jelik tu macam mane???


Pastu muncul lak trend pakai inner syria tp yang jenis muncumg-muncung tu kan. Pastu orang 

pandang p@jelik lagi..takpe..Timah sabar je k..kalau orang yang pandang tue orang yang kite tak 

kenal or jaunh ke, pedulik hape kan..lantak r..sebok je..ni orang yang dekat pon camtu..geram r 

an..geram nii..

ok..kalau Timah pakai shawl pelik sikit, ok perli..pandang lain macam..tanye nak pegi mane ni..tak 

nak jalan same.." jalan jauh cket ek"..biarpon bunyi cam gurau, timah tetap terasa..sob3

Tapi tak semua la macam tu..ade jugak yang ok..cakap kat Timah nak try jugak pakai shawl 

macam tu, macam ni..tq ye..tak dek la Timah sedih sangat..



                                                                           Yang tengah kecewa,
                                                                              timah




p/s: ni luahan hati Timah ( bukan nama sebenar) ye..tak berniat untuk menyinggung perasaan sesiapa..kalau ada yang terasa mohon maaf..hehe