Assalamualaikum and Hi semua!!!
#lambailambai
Semester baru dah start 2 hari lepas tapi hari ni hari Rabu and Im free from any classes for Wednesday! yeyeahhh. okay jangan nak happy sangat. Entry ni taip pepagi taw dengan perut kosong lagi. krukk krukk krukk. lapar :(
Back to the topic, bila dah start sem baru ni banyak la benda baru yang jadi. Masalah baru, housemate baru. hehe. Tapi still kawan kawan masih kawan yang lama. Orang cakap bila kita kenal lama dengan orang tu baru kita tau perangai dia macam mana kan?
Yes, jarak masa perkenalan dengan seseorang tu boleh reveal segala-galanya pasal orang tu yang kita tak nampak. Now I wondering, why ada orang yang selfish dengan kawan sendiri, tak layan kawan dia sama rata, kawan yang jenis banyak muka muka lah. Tapi betul la orang cakap kan, rambut sama hitam hati lain lain kan.
Kadang kadang terfikir kenapa kita kena jaga perasaan orang lain kalau orang lain tak jaga perasaan kita? what is the meaning of friendship kalau kita ikut cakap kawan sebab takut dia marah? I did'nt remember that I have learned somewhere about being scared to our own best friend unless you doing a mistake.
Sebenarnya rindu dengan suasana masa kat matrik dulu sebab kat sana tak pernah ada problem dengan kawan- kawan. Susah senang semua sama- sama. Even masa kat sekolah dulu ada jugak gaduh, terasa hati but they never being selfish to each other. How I miss that moment ;(
Kan bagus kalau boleh jadi orang yang tak kisah dengan surrounding sebab kadang- kadang penat dengan semua ni.
Bye:)))
No comments:
Post a Comment