Friday, December 24, 2010

Lingkaran gelap bawah mata..





LINGKARAN GELAP BAWAH MATA...
Aku rase ramai yang ade benda ni kan?huhu..aku pon ade..lingkaran ni jadi sebab pengaliran darah bawah mata kurang baik pastu menyebabkan pigmen darah berwarna terkumpul kat kawasan bawah kelopak mata yang nipis tuh..Lingkaran ni menyebabkan wajah kite jadi kusam and nampak tak bermaya..kalo aku nampak macam baru bangun tido..haha (gelak sorang)..tapi............










ade cara la nak ilangkan bene alah ni kan..mesti adenye kan..huhu






1) GUNA TIMUN
 korang penah tengok tak orang potong timun pastu letak kat muke?penah kan?yang tak penah tu tak pela...korang baring pastu letak potongan timun tu kat area mata korang tu..then.gosok2 cket...jangan gosok ganeh sangat..slow2 jek..biar 10-15 minit pastu bilas..


2) GUNE AIS OR AIR BATU
 Letak ais (saiz tu bior la sesuai,jangan beso sangat) dalam kain nipis..pastu gosok2 sekitar mata...untuk hasil yang lebih baik kelip -kelip cket mata korang tuh..hehehe(auta)


3) AIR SEJUK
 Basuh muka gune air sejuk pagi2..bilas beberape kali..air sejuk ni elok untuk segarkan kulit muka ngan mata..buat esok k..huhu


4) MEKAP
 Teknik mekap yang betol boley membantu..guna concealer untuk tutup hitam2 tuh..sapu gune span kt bawah mata korang tu..(aku pon tak penah wat lagi..hehe)


5) URUTAN
 Urut kawasan sekitar mata guna jari manis..dapat membantu merehatkan mata and mengalirkan darah kat kawasan tu..


6) AKTIF
 lakukan aktiviti yang sihat..
lebihkan senyuman..
banyak minum air..
makan sayur ngan buah banyak2...
yang paling penting........................................












tido yang cukop...terlebey tido pon tak ley gak...cam aku r..huhu










nak mata cantik camni kan?






tak nak mata camni kan??eye bag...ya allah..hehehe

No comments: